Valpkursen

Nu är vi hemma från valpkursen. Idag gick det inte riktigt lika bra som förra veckan. Diesel va jätteduktig på alla sätt och vis men väldigt osäker idag, kan ha att göra med att jag inte riktigt hade samma fokus idag som jag brukar ha när vi tränar. 
 
Men inkallningar va vad vi gjorde idag och han kom iallafall till mig och sprang inte till de andra hundarna. 
Diesel är väldigt försiktig och osäker med nya hundar och människor då de hände lite saker under hans uppväxt som skrämde honom (ingenting som skadat honom utan bara gjort honom osäker). Därför är detta en jättebra träning för honom att komma bland andra människor och nya hundar. 
 
Jag är iallafall jättestolt över min lilla gosse. Han gör stora framsteg hela tiden och jag har en fundering på att gå rallylydnad med honom lite senare i livet. När vi kommer så pass långt i lydnanden. 
 
 
 
Diesel, livet | |
#1 - - Netti Starby:

Vad kul att han gör framsteg och så himla söt han är! <3 Kramis

Svar: Ja jätteroligt att se framstegen! hihi tack så mycket! han är den finaste jag vet :)
Hanna Olsson

#2 - - elin:

Åh vilken sötis!<3

Svar: Den finaste jag vet :)
Hanna Olsson

#3 - - MALIN:

Vad roligt att han gör framsteg :) Kram

Svar: Ja det är jätteroligt att se :)
Hanna Olsson

#4 - - TIDSTJUVEN:

Så roligt att han gör framsteg. :)

Svar: Ja det är jätteroligt att se :)
Hanna Olsson

#5 - - ullie:

åhh så söt tur det kommer framsteg så duktig

Svar: Ja jag är väldigt imponerad och stolt över honom att det går så pass bra :)
Hanna Olsson

#6 - - Carro:

Så söt och kul med valpkurs :)

Svar: Ja valpkursen hjälper mycket mer än vad man tror, jag va inte så inne på kurser innan utan ville sköta allt själv men detta va det bästa beslut jag tagit! :)
Hanna Olsson

#7 - - Johanna Utterberg:

Vad kul att han gör framsteg! :D

Svar: Ja det är riktigt roligt att se! :)
Hanna Olsson

#8 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Kul med valpkurs :)

Svar: ja de är väldigt roande :)
Hanna Olsson

#9 - - Felicia:

gud vad söt :D och kul med framsteg

Svar: Ja riktigt roligt :) ja han är den finaste jag vet :)
Hanna Olsson

Upp